0
kr 0 artiklar

Inga produkter i varukorgen.

Om Sorkin Stockholm

Företaget Sorkin Enterprises AB har sitt säte i Stockholm.
Renfanegränd 25, 16245 Vällingby

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@sorkinstockholm.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Eller ring 072-3399929.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@sorkinstockholm.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 4-8 veckor för stolar och bord.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@sorkinstockholm.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Om du ångrar dig:

Vi ger dig som kund 14 dagars ångerrätt på alla produkter som du kan beställa direkt på Sorkinstockholm.se för att du ska kunna känna dig trygg när du handlar.

Om du har beställt en produkt som är skräddarsydd efter dina önskemål på något sätt så gäller INTE ångerrätten.

Om du vill utnyttja din ångerrätt så måste du kontakta oss via telefon eller e-post och meddela detta. Om du kontaktar oss via e-post så behöver vi ditt ordernummer, namn, din adress samt vilka varor du vill returnera.

Efter att vi har svarat på ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt så bör du skicka tillbaka varorna till oss så fort som möjligt. Inom 14 dagar ska varorna vara skickade.

Du som kund står för returfrakt och leverans. Du kan även återlämna varorna själv till oss om du meddelar oss om det i förhand.

Produkterna ska återlämnas helt utan skador och i ursprungligt skick. Därför rekommenderas att använda samma fraktsätt som användes när vi skicka varorna till er. Varorna ska packas ordentligt.

Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen på produkter som skadats vid returfrakten.

Reklamation och klagomål

Våra möbler tillverkas till största del av massivt trä. Trä anpassar sig efter klimatet omkring och det kan medföra att små sprickor och sättningar bildas i möbeln. Det kan också förekomma vissa skillnader i färgtoner mellan olika träbitar. Observera att detta inte är fog för reklamation.

Om det skulle vara något annat fel på produkten och du önskar att reklamera den så kontaktar du oss på info@sorkinstockholm.se och meddelar detta.

Skriv ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer så kontaktar vi dig så fort som möjligt. Vår vilja är att ta itu med dessa ärenden så fort vi bara kan.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan förekomma på grund av produkten. Till exempel skador på golv, väggar etc.

Produktinformation

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Alla träd är olika och därför kan vi inte garantera att alla träbitar ser likadana ut och har samma färgton. Alla bilder är exempelbilder.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Sorkin Stockholm

Skandinavisk designade möbler.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram